O NAS
O NAS
Jesteśmy zespołem ambitnych i kreatywnych studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Od 2012 roku specjalizujemy się w projektowaniu i budowie bolidów wyścigowych klasy Formuła Student. Nasz zespół z powodzeniem startuje w międzynarodowych zawodach inżynierskich podbijając tory wyścigowe na całym świecie. Poprzez realizację pasji w zaawansowanych, interdyscyplinarnych projektach mających ukierunkowanie ściśle praktyczne zdobywamy cenne doświadczenie i świetne warunki do rozwoju.
FORMUŁA STUDENT
Zawody Formuły Student składają się konkurencji sprawdzających przygotowanie zespołu i możliwości bolidu w różnych aspektach inżynierskich. Na końcowy wynik składają się punkty uzyskane w konkurencjach statycznych, a także, najbardziej widowiskowych, konkurencjach dynamicznych. Każda drużyna musi jednak najpierw przejść skomplikowaną kontrolę techniczną sprawdzającą zgodność bolidu z regulaminem oraz jego bezpieczeństwo i wykonanie. Dopiero po zapewnieniu, że konstrukcja spełnia wszystkie rygorystyczne normy zespół może przystąpić do jazd.
Na konkurencje statyczne składają się:
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/profit.png)
Cost & Manufacturing
Bolid powinien być wykonany w sposób najekonomiczniej gospodarujący zasoby. W tej konkurencji sędziowie sprawdzają zgodność przesłanego wcześniej dokumentu „Cost Report” ze stanem Faktycznym. Członkowie zespołu muszą uzasadnić wykorzystanie danych materiałów i poniesienie poszczególnych kosztów w procesie produkcyjnym.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/procedure-1.png)
ENGINEERING DESIGN
Polega na przedstawieniu sędziom bolidu ze strony technicznej. Sprawdzana jest innowacyjność w podejściu do projektu i wykonania. Oceniane jest również zastosowanie materiałów, nowoczesnych technologii i pomysłowych rozwiązań inżynierskich.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/analysis.png)
Business Plan Presentation
Konkurencja statyczna mająca na celu sprawdzenie umiejętności kierowniczych i ekonomicznego rozeznania członków zespołu. Polega na wygłoszeniu prezentacji planu biznesowego wykorzystującego bolid Formuły Student. Od prezentujących wymagana jest świadomość biznesowa, analiza rynku i nietuzinkowy pomysł.
Do grona konkurencji dynamicznych zaliczane są:
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/chronometer.png)
Acceleration
Konkurencja polega na jak najszybszym pokonaniu przez samochód dystansu 75 metrów, przyspieszając z linii startu od 0 km/h. Do klasyfikacji liczy się najlepszy uzyskany przez zespół czas przejazdu podczas jednej z 4 prób. Kluczem do zajęcia jak najwyższego miejsca w tej dyscyplinie jest maksymalizacja parametrów pracy silnika i startu bolidu a także trakcji.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/athletics-track.png)
Autocross
W dyscyplinie ważne jest pokonanie 1 okrążenia z linii startu do linii mety w jak najkrótszym czasie. Konkurencja daje przekrój jednostkowego pokazu możliwości aut.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/loop-1.png)
Skid-Pad
Kierowca samochodu musi przejechać po 2 okrążenia na pętlach cyfry „8” w jak najkrótszym czasie i przekroczyć zjazdową linię mety. Konkurencja ma na celu zbadanie osiągów zawdzięczanych pracy układów zawieszenia oraz aerodynamiki, podczas gdy bolid jest poddawany względnie wysokim wartościom sił przeciążenia bocznego.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/gps.png)
Trackdrive
Jest tym dla bolidów autonomicznych, czym dla bolidów spalinowych i elektrycznych jest Endurance. Najbardziej wymagająca konkurencja sprawdzająca wytrzymałość i jakość konstrukcji, a także jej zdolność do osiągania dobrych rezultatów na dłuższym dystansie.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/gas.png)
Efficiency
Do oceny w tej kategorii sędziowie poddają ilość zużytego przez samochód paliwa lub prądu w trakcie odbywanych konkurencji dynamicznych. Konstrukcje zużywające najmniej energii otrzymują najwięcej punktów.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/track.png)
Endurance
Najważniejsza z konkurencji zarówno pod kątem emocji, testu dla samochodu jak również zdobyczy punktowej. Wyścig składa się z 23 okrążeń, gdzie pierwszy kierowca pokonuje 11, a drugi jedzie aż do mety ostatniego. Czas przejazdów wyścigu jest momentem kulminacyjnym zawodów Formuły Student. Kolejność startu bolidów jest określona odwrotnie do wyników z konkurencji Autocross tak, że jako ostatni jadą najszybsi. Jednocześnie na torze może jechać 5 bolidów, co stanowi wyjątek od reszty zawodów, gdzie w przebiegu wszystkich pozostałych konkurencji, a także warunków korzystania z areny rozgrzewkowej, tylko 1 auto może jeździć. Tor ma szerokość, która uniemożliwia jazdę 2 aut obok siebie oraz manewr wyprzedzania. To sprawia, że podczas wyścigu głównego od kierowców wymagana jest zdwojona ostrożność, a sprawne kontrolowanie sytuacji na torze oraz jego drożności (z racji ulegających uszkodzeniom bolidów, które nie mogą kontynuować jazdy) wymaga od organizatorów wysokich umiejętności planistycznych i koordynacyjnych.
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/75-2.png)
OSIĄGNIĘCIA
Sezon 2022:
FORMULA STUDENT SPAIN ’22
4.
MIEJSCE W KONKURENCJI TRACKDRIVE
FORMULA STUDENT CZECH REPUBLIC ’22
1.
MIEJSCE W KONKURENCJI BUSINESS PLAN PRESENTATION
Sezon 2021:
FORMULA STUDENT SPAIN ’21
3.
MIEJSCE W KONKURENCJI BUSINESS PLAN PRESENTATION
Sezon 2020:
FORMULA SAE AUSTRALASIA ’20
1.
MIEJSCE W KONKURENCJI DESIGN
LEAP AWARD
za najlepiej przeprowadzone symulacje
Sezon 2019:
FORMULA SAE MICHIGAN ’19
3.
MIEJSCE W KONKURENCJI ACCELERATION
15.
MIEJSCE W KLASYFIKACJI GENERALNEJ NA 139 ZESPOŁÓW
![](http://www.racing.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/AGHRacing6-scaled.jpg)
SKONSTRUOWANIE PIERWSZEGO W POLSCE BOLIDU ELEKTRYCZNEGO W PEŁNI ZGODNEGO Z REGULAMINEM FSAE
sezon 2018:
FS NETHERLANDS
1.
miejsce w konkurencji acceleration
2.
miejsce w konkurencji Skid-Pad
2.
miejsce w konkurencji Autocross
5.
miejsce w klasyfikacji generalnej
FS spain
1.
MIEJSCE W KONKURENCJI ACCELERATION
Formula Sae michigan ’18
4.
miejsce w konkurencji Business Plan Presentation
5.
miejsce w konkurencji Endurance
6.
miejsce w konkurencji Skid-Pad
9.
miejsce w klasyfikacji generalnej pośród 118 zespołów
SZYBKI KONTAKT
BARTOSZ GAJEWSKI (MARKETING)
bartosz.gajewski@racing.agh.edu.pl
DR INŻ. DANIEL PRUSAK (OPIEKUN)
daniel.prusak@agh.edu.pl