BOLIDY

Powrót do przyszłości

2019/2020

Bolid Elektryczny RTE 2.0 „Lem”

Nasz najnowszy bolid elektryczny „Lem” to konstrukcja, która jako pierwsza w Polsce pomyślnie przeszła skomplikowaną kontrolę techniczną na zawodach Formuły Student. W porównaniu z zeszłorocznym „Stanisławem”, generuje on dwukrotnie większy docisk aerodynamiczny. Przy około 100 km/h generuje taką siłę, że bolid mógłby jechać po suficie. Dla porównania, dla F1, prędkość ta wynosi ok 130 km/h.

Układ elektroniczny wzbogacił się o czujniki temperatury opon i tarcz hamulcowych. Konstrukcja akumulatora jest skonstruowana z izolacyjnego kompozytu z włókna szklanego, które zapewnia maksymalną wytrzymałość oraz bezpieczeństwo przy jednoczesnym zachowaniu niskiej wagi. Śmiałym motywem przewodnim nowego bolidu i nadchodzącego sezonu jest „cyberpunk” – futurystyczny nurt niosący ze sobą nutę nostalgii i klimat lat 80.

RTE 2.0 „Lem”

Przyspieszenie 0-100 km/h

Moc

Masa

ELEKTRYCZNA REWOLUCJA

2018

Bolid Elektryczny RTE 1.0 „STANISŁAW”

Chcąc działać na rzecz rozwoju elektromobilności, która wpisuje się w trend zmiany sposobu korzystania ze środków transportu, już w poprzednim sezonie powołaliśmy do działania zespół skupiający się na napędzie elektrycznym. Od samego początku pomysł ten skupił wokół siebie wielkie zainteresowanie. AGH Racing jest pierwszym w Polsce zespołem, który zaprezentował bolid klasy Formuła Student z napędem elektrycznym. Na uroczystej premierze zgromadzili się tłumnie sponsorzy AGH Racing, władze oraz pracownicy uczelni, a także studenci zaciekawienie przełomową konstrukcją. Bolid Stanisław został nazwany na cześć patrona naszej uczelni.

RTE 1.0 „STANISŁAW”

Przyspieszenie 0-100 km/h

Moc

Masa

trzy lata sukcesów

2017-2019

Bolid spalinowy RTC 5.0 „grażyna”

Prawdziwy weteran zawodów Formuły Student. Bolid spalinowy pojawiał się na torach FS przez kolejne trzy lata. Po premierze w 2017 roku nadszedł szczególny dla nas 2018 rok. Dzięki otrzymanemu wsparciu od władz AGH, sponsorów, a także dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego zespół przygotował w tym sezonie dwa pojazdy wyścigowe do rywalizacji w zawodach Formuły Student. 

Pierwszy z nich to rekonstrukcja piątego bolidu zwanego pieszczotliwie „Grażyną”- rewolucją w AGH Racing i naszym najlepszym, jak do tej pory bolidem. Pojazd, z którym startowaliśmy na torach w Europie oraz Stanach Zjednoczonych zaprezentował się wspaniale, zajmując czołowe miejsca w wielu konkurencjach dynamicznych. W swym ostatnim starcie bolid raz jeszcze podbił Stany Zjednoczone zdobywając 3 miejsce w konkurencji Acceleration na FSAE Michigan 2019.

RTC 5.0 „GRAŻYNA”

Przyspieszenie 0-100 km/h

Moc

Masa

bestia na torze

2015-2016

Bolid spalinowy RTC 3.0 „bestia”

Trzeci bolid w historii AGH Racing. Powrót do klasycznego czerwonego malowania. Dzięki wykorzystaniu najnowszych zdobyczy techniki bolid ten był lżejszy od poprzedniego o ponad 40kg. Przez dwa lata odwiedził tory na Węgrzech, we Włoszech i w Hiszpanii. Zwiastun nadchodzących sukcesów.

RTC 3.0 „bestia”

Moc

Masa

marzenie o skrzydłach

2014

Bolid spalinowy RTC 2.0 „pękata berta”

Druga konstrukcja spalinowa zaprojektowana i wykonana przez zespół AGH Racing. Bolid wyróżniał się zastosowaniem po raz pierwszy pakietu aerodynamicznego. Oprócz dynamicznego postępu technicznego i nowoczesnych rozwiązań wprowadzał również specjalną limonkową kolorystykę charakterystyczną dla sezonu 2014.

RTC 2.0 „pękata berta”

Moc

Masa

początek

2013

Bolid spalinowy RTC 1.0 „gruba berta”

Po założeniu zespołu w 2012 przyszedł czas na pierwsze efekty prac członków AGH Racing. W 2013 światło ujrzał pierwszy bolid w historii AGH Racing. Maszyna odwiedziła m.in. słynny Silverstone w Wielkiej Brytanii i przede wszystkim pozwoliła zebrać cenne doświadczenie, które miało zaprocentować w kolejnych sezonach.

RTC 1.0 „gruba berta”

Moc

Masa

SZYBKI KONTAKT

BARTOSZ GAJEWSKI (MARKETING)

bartosz.gajewski@racing.agh.edu.pl

DR INŻ. DANIEL PRUSAK (OPIEKUN)

daniel.prusak@agh.edu.pl